In het “before and after program” werk je onder onze begeleiding aan een gezondere lichaamssamenstelling. Dit wil zeggen maximaal vetverlies gecombineerd met een toename van spiermassa en kracht. Het before and after program zorgt ervoor dat we zowel fysiek als mentaal sterk staan.

We starten met een uitgebreid intakegesprek en een eerste hormonale huidplooimeting. Op basis hiervan maken we een persoonlijk voedingsplan op en begeleiden we je doorheen de trainingen. Elke 3 weken evalueren we en sturen bij waar nodig.

Glenn gaat “gez-ondernemen” en verliest 14% vet along the way

Even kort over jezelf: Wat is je naam? Wat doe je van werk? Hobby’s?

Ik ben Glenn, 26 jaar oud en werk als zelfstandig online marketeer. Naast m’n werk ben ik vaak op reis waar ik het liefst ski, kitesurf of wakeboard.

Hoe ben je bij The Full Circle terecht gekomen?

Ik leerde Nico kennen tijdens een opleiding. We raakten aan de praat over zijn personal training traject. Ik moest op die moment dringend terug in actie schieten. Mijn gewicht en gezondheid ging niet zo een goede kant uit. Ik zag mijn kans terug fitter en gezonder te worden, onder begeleiding van Nico bij The Full Circle.

Ik begon op 112kg met 36 % vetmassa. Intussen zit ik tevreden aan 103kg met 22% vetmassa. Het doel is voor de zomervakantie, onder de 100kg aan -20% vetmassa te staan. Ik heb er alle vertrouwen in dat die targets ruim overschreden zullen worden!

Wat was voor jou de grootste verandering?

Consistentie kweken ondanks mijn onregelmatige levensstijl. Ik werk graag en spendeer dan ook veel tijd aan m’n werk. Ook sociaal ben ik best wel druk, zo heb ik het het liefst. De tijd vinden om te trainen en juist te eten, koken was (en blijft) een flinke uitdaging.

Nico noemt het ook wel eens “gez-ondernemen“. Het klonk aanvankelijk cliché, maar intussen heb ik de smaak te pakken! Ik heb meer energie voor, tijdens en na mijn werk. Ik merk dat ik productiever ben én nog meer dingen kan doen die ik leuk vind!

Wat was de gemakkelijkste verandering?

Het trainen consistenter en intensiever aanpakken. Ik train écht graag (hoewel de eerste trainingen best moeizaam gingen, ik kwam namelijk van ver). Nico speelt hier met z’n intensieve begeleiding een grote rol. Het is motiverend om training na training te verbeteren, te sleutelen aan schema’s, techniek en uitvoering. Ik ben enorm geïnteresseerd in waarom we wat juist doen. En tijdens training direct vragen kunnen stellen vind ik super interessant. Dat houdt het voor mij erg leuk!

Wat is je favoriete maaltijd (binnen de gegeven richtlijnen)?

De Muscle Meat geportionneerde vleesjes. Allemaal super lean, lekker en makkelijk klaar te maken. Met wat light saus, noten of groentjes, helemaal top!

Wat vind je het leukst aan de training? Of welke oefening doe je het liefst en waarom?

Ik kon voor mijn start bij Nico nog geen halve pull-up. Als zware jongen (112kg bij aanvang) was dat altijd al een uitdaging. Nu doe ik pull-up trainingen met 15kg bovenop m’n lichaamsgewicht:

Daar word ik gelukkig van :).

De HIIT-sessies met het zwaardere werk (tireflips, pull-ups, slee en airbike) zijn ook wel kicken!

Heb je cardio gedaan?

Nope, gelukkig maar. Om uren op de loopband te staan heb ik geen tijd en goesting. De begeleiding van Nico sluit hier ook erg bij aan. Efficiënt trainen. Combinaties van kracht en uithouding, of volume en vetverbranding is mijn way to go!

Hoe ontwikkelde je slaap en energie?

Work in progress. Al merk ik de laatste weken en maanden dat ik aanzienlijk fitter ben.

Wat motiveerde je om door te gaan?

Ik denk dat ik Nico intussen een vriend kan noemen. En het is tof als je al lachend zot-intensieve workouts kunt rondkrijgen. Ook het ‘snelle’ (consistent en merkbaar) is motiverend. Ik wou nooit snel afvallen, maar wel consistent naar een lichaamsbouw met een veel lager vetpercentage (pré TFC-training: 36 %, nu 22%). En dat lukte ons tot hiertoe aardig! 😉

Hoe vaak en hoe lang train je?

4 keer per week gemiddeld (varieert). Ik hou m’n workouts graag tussen 45 en 75 minuten, afhankelijk van de invulling.

Hoe reageren anderen uit je omgeving?

In het begin sceptisch, en dat was best lachen! Nico’s aanpak gaat soms tegen de algemeen gekende (of toch beweerde) dieettechnieken. Intussen maakte het sceptisme plaats voor complimentjes en oprechte interesse. Ook een ferme motivator om verder te zetten!

Wil je net zoals Glenn hard trainen en nieuwe doelen kunnen stellen?

In het before and after program helpen we jou op korte termijn een sterk resultaat te boeken. We gaan grondig aan de slag: we analyseren je doelstellingen en huidig leefpatroon. Vervolgens krijg je een trainingsprogramma en voeding- en supplementenadvies op maat.

Klaar om net als Glenn fysiek en mentaal sterk te worden? Krijg meer info over jouw before and after program.